رسوب گیری وجرمگیری، آبگرمکن،پکیج دیواری ولوله ها(09122030979)

افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری

رسوب گیری وجرمگیری، آبگرمکن،پکیج دیواری ولوله ها(09122030979)


کم بودن فشار آب گرم حمام هر کسی را اذیت می کند بخصوص اینکه ساختمان شما مشکلی بابت فشار آب  نداشته باشد. با گرفتن شماره تلفن آچار با شماره همراه 09101898030 سیاح، لوله کش ساختمان در تاسیسات آچار سریعا یک لوله کش متخصص درب خانه شما می آید و با بررسی دلایل کاهش فشار آب گرم نسبت به رفع آن اقدام می کند.

🔵شناسایی مشکل کمبود آب آبگرمکن دیواری..09101898030

نحوه کار کردن آبگرمکن دیواری به این صورت است که در ورودی آبگرمکن آب سرد قرار می گیرد و شما هنگام باز کردن شیر آب گرم با روشن شدن آبگرمکن مواجه خواهید شد و آب گرم می شود و می توانید مصرف کنید. هنگام باز کردن شیر آب گرم اگر با کاهش فشار آب و سرد شدن آب مواجه هستید مشکل از سیستم لوله کشی آب گرم و آبگرمکن دیواری است که باید آنرا برطرف کنید.

کاهش فشار آب گرم تنها می تواند به دلیل مشکل در آبگرمکن دیواری یا سیستم لوله کشی آب گرم ساختمان باشد که در اینجا به بررسی آن خواهیم پرداخت.

🔵چک کردن ورودی آب سرد به آبگرمکن دیواری

اولین دلیل کاهش فشار آب گرم ساختمان می تواند به دلیل وجود گرفتگی و جرم لوله آب سرد ورودی آبگرمکن دیواری باشد. بنابراین بهتر است ورودی تغذیه آب آبگرمکن دیواری را بررسی کنید تا از عدم وجود گرفتگی و رسوب این لوله مطمئن شوید. در صورت هر گونه گرفتگی و تشکیل رسوبی در شیر تخلیه، اتصالات مابین لوله ها و حتی در قسمت زانویی نزدیک آبگرمکن دیواری باید نسبت به رفع گرفتگی و رسوبات لوله اقدام کنید.

گرفتگی و جرم لوله آب سرد ورودی آبگرمکن دیواری

تشخیص آب گرفتگی در لوله آب سرد ورودی به آبگرمکن دیواری..09101898030

شیر تخلیه آبگرمکن دیواری را باز کنید در صورت اینکه آب به خوبی از شیر تخلیه خارج شود نشان دهنده از عدم وجود آب گرفتگی در لوله آب سرد است.

🔵چک کردن مبدل آبگرمکن دیواری

به دلیل کوچک بودن مبدل آبگرمکن دیواری و کاهش قطر لوله های مبدل و همچنین وجود املاح زیاد و سختی در آب امکان تشکیل رسوبات وجود دارد. رسوب کردن داخل آبگرمکن دیواری به معنای گرم نشدن آب درون سیستم یا گرم شدن مقداری از آب است که نتیجه آن کاهش فشار آب گرم است.

نحوه تشخیص رسوب مبدل آبگرمکن دیواری

  1. نزدیک ترین شیر آب گرم نزدیک به آبگرمکن دیواری را باز کنید و آب خارج شده را داخل یک لیوان آب بریزید.
  2. در صورت زرد بودن آب گرم و بوی ناشی از آب گرم نشان از رسوب گرفتن مبدل آبگرمکن دیواری است.

🔵بررسی کردن فیلتر آبگرمکن دیواری

در برخی از مناطق کشور چون اهواز به دلیل وجود املاح زیاد آب در سر راه ورودی آب سرد به آبگرمکن دیواری از فیلتر استفاده می کنند. این فیلتر باعث گرفتن املاح و سختی آب می شود که به مرور زمان جرم گرفتن فیلتر باعث تاثیر منفی روی آبگرمکن دیواری و به موجب آن کاهش فشار آب گرم می شود. بهتر است هر ماه فیلتر را بررسی و آنرا تمیز کنید.

🔵بررسی سیستم لوله کشی آب گرم ساختمان

در صورتی که با چک کردن ورودی آب سرد، فیلتر و مبدل آبگرمکن دیواری از عدم وجود رسوب و گرفتگی مواجه شدید اما باز هم فشار آب گرم کم است بنابراین مشکل از آبگرمکن دیواری نیست و مشکل از سیستم لوله کشی آب گرم ساختمان است. وجود لوله های فلزی در لوله کشی ساختمان باعث می شود که به مرور زمان با زنگ زدگی و خوردگی لوله ها و به موجب آن ایجاد رسوب و جرم داخل لوله های ساختمان مواجه شویم.

به دلیل دمای بالای آب در لوله های آب گرم زنگ زدگی به شدت بیشتر از لوله های آب سرد است. از این رو تکه ها کنده شده از داخل لوله و مواد حاصل از زنگ زدگی باعث بسته شدن مسیر لوله آب به مرور زمان و کاهش فشار آب در کل ساختمان می شود.

🔵نحوه افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری

در قسمت بالا اشاره کردیم که رسوب آبگرمکن دیواری و زنگ زدگی لوله های آب گرم ساختمان باعث کاهش فشار آب گرم ساختمان می شود. با استفاده از روش های زیر امکان افزایش فشار آب گرم ساختمان وجود دارد:

  1. کاهش مصرف آب سرد در زمان استفاده از آبگرمکن دیواری
  2. رسوب زدایی آبگرمکن دیواری با حداقل سالی یکبار در مناطق با سختی آب بالا
  3. بازسازی سیستم لوله کشی آب گرم ساختمان و تعویض آن با لوله های پلیمری و پنج لایه
  4. تعویض فیلتر آبگرمکن دیواری
  5. نصب پمپ آب مخصوص آبگرمکن دیواری هنگام کاهش فشار آب کل ساختمان
  6. تعویض آبگرمکن دیواری معمولی با آبگرمکن دیواری کم فشار

شماره همراه 09122030979..سیاح

🔵افزایش فشار آب دوش حمام

یکی از معضلات کاهش فشار آب گرم ساختمان این است  که باعث می وشد دوش گرفتن در حمام کار سختی باشد زیرا آب با فشار پایین بیرون می آید.

اندازه گیری فشار آب دوش حمام

اگر از پایین بودن فشار آب دوش حمام شک دارید کافیست یک آزمایش ساده را انجام دهید.

  1. ظرفی به اندازه یک تا دو لیتر را در زیر دوش حمام قرار دهید.
  2. شیر آب گرم حمام را تا انتها باز کنید.
  3. چنانچه پر شدن ظرف یک لیتری بیش از 6 ثانیه طول کشید به این معنی است که فشار آب گرم در حمام کم است.

دلایل اصلی کاهش فشار آب دوش حمام

  1. قدیمی بودن سیستم لوله کشی آب در حمام
  2. کم بودن قطر لوله آب اصلی در ساختمان
  3. تجمع رسوبات در لوله دوش و سری دوش حمام

🔵نحوه افزایش فشار آب گرم در دوش حمام

شستن سری دوش حمام

ممکن است اولین دلیل کاهش فشار آب دوش حمام را در سردوش حمام بدانید از این رو سریعا آنرا تعویض کنید. این کار اشتباه است و بهتر است ابتدا نسبت به تمیز کردن جرم و رسوبات انباشته شده در سری دوش حمام اقدام کنید.

تعویض سری دوش حمام

در صورتی که با تمیز کردن سری دوش مشکل کاهش فشار آب رفع نشد می توانید با تعویض سری دوش حمام مشکل را رفع کنید.

نصب پمپ دوش حمام

ممکن است با  تمیز کردن و تعویض سری دوش حمام مشکل کاهش فشار آب دوش حمام رفع نگردد در اینجاست که نیاز به نصب پمپ دوش حمام کاملا ضروری و واجب می شود.

پمپ دوش حمام دستگاه مکانیکی است که بر روی سیستم آب منزل شما نصب می شود و فقط در صورت باز کردن دوش حمام فعال می شود. نحوه کار آن به این ترتیب است:

  1. به محض باز کردن شیر آب در حمام پمپ روشن می شود.
  2. با باز کردن شیر دوش حمام، ابتدا آب وارد پمپ شده و سپس وارد دوش می شود.
  3. پمپ های دوش حمام مانند سایر پمپ های آب خانگی دارای قسمت پروانه ای شکل می باشند که با چرخش خود، فشار آب داخل دوش حمام را افزایش می دهند.

 استفاده از دوش حمام الکتریکی مجهز به مخزن نگهدارنده آب سرد

راهکار بعدی به منظور افزایش فشار آب در دوش حمام تعویض دوش حمام معمولی با دوش حمام الکتریکی مجهز به مخزن نگهدارنده آب سرد است.

شماره همراه 09122030979..سیاح

Summary
افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری
Article Name
افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری
Description
کاهش فشار آب گرم ساختمان می تواند به دلایل وجود جرم و رسوب ورودی آب ، رسوب مبدل آبگرمکن باشد که باید نسبت به رفع و افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری اقدام کنید.

4 comments found

    خلیل

    آذر 27, 1399 @ 1:23 ب.ظ

    باسلام لوله کشی منزلم بالوله پلیتربوده همچنین برای ورودی وخروخی ازابگرمکن دیواری ازفیلتراستفاده کردم که باکم شدن فشاراب گرم تمامی راههاکاملاتمیزبوده وتنهااب گرم فشارکمی داشته واب سردفشاربالاداردایاشیرتنظیم فشارابگرمکن که درپائین قرارداردباعث این مشکل بوده وبایستی تعویض شودضمن انکه ابگرمکن خونمبیش از۱۴ساله کارمیکنه باتشکرخالقی خراسان شمالی بجنورد

    albert

    دی 1, 1399 @ 11:59 ب.ظ

    با سلام بنده قبالا ابگرمکن ایران شرق استاده داشتم دو واحدو بخوبی با فشار زیاد تامین میکرد که بدلیل سوراخ شدن دوتا ابگرم کن دیواری نصب کردم همزمان الان چهار پنج روز از اونموقع فشار اب داعغه شیرهای حمام دستشویی ظرف شویی کلا کم فشاره تمام لوله کشیهای ساختمانم پلاستیکی هست بنمایندگیم میگم میگند همینه کاریش نمیشه کرد بنده چکار کنم با این اوصاف همون استاده میکرفتم بهتر بود چون فروشنده خیلی از دیواری تعرف کرد بند ورامین هستم لطفا راهنماییم کنید

    بهروز

    تیر 29, 1401 @ 5:09 ب.ظ

    با سلام.ببخشید آیا اختلاف ارتفاع یک ونیم متری بین منبع آب و سردوش ،جهت روشن شدن آب گرم کن دیواری کافی است؟بدون پمب راهی وجود دارد؟باتشکر

    رضایی

    بهمن 1, 1401 @ 1:05 ق.ظ

    باسلام
    تقریبا یک هفته میشه فشار آب گرم پکیج به شدت کاهش یافته،و فیلتر چک کردم،نشتی لوله ها را چک کردم و دیگه راه چاره چیست ؟

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *